Redeem Guide

Växla in poäng

Här hittar du en guide till hur du växlar in dina poäng till olika ersättningsalternativ.

1. Logga in på panel.se. Användarnamnet är detsamma som din e-postadress. Om du har glömt ditt lösenord kan du byta genom att klicka på "Glömt lösenordet?" på inloggningssidan.

2. Välj ”Lös in poäng här”


3. Du kommer nu till den här sidan:
Här hittar du en översikt över dina poäng, tillgängliga ersättningsalternativ och tidigare beställningar.

  • "Ditt Saldo" visar ditt totala poängsaldo.
  • "Tillgängliga poäng" är det antal poäng du kan växla in per år. För närvarande 1000 kr (poäng) med anledning av svensk lag.

4. När du har bestämt dig för vilken sorts ersättning du vill beställa så skriver du in den mängd du vill ha utbetald i ”Mängd”-rutan och kryssar därefter i rutan bredvid där det står "Beställ".

För Triss: Eftersom lotterna betalas ut två och två så skriver du in den mängd av 2 du vill ha. Om du vill betala ut för 60 poäng så skriver du 1 i rutan, vill du betala ut för 120 poäng så skriver du 2 i rutan osv.

För till exempel Rädda barnen, Barncancerfonden eller SuperPresentkort: Om du vill använda 100 poäng så skriver du 1 i rutan, vill du använda 200 poäng så skriver du 2 i rutan osv.

  • Du kan beställa flera olika typer av ersättningsalternativ om du så önskar, så länge du har tillräckligt med poäng.
  • Om du inte har tillräckligt många tillgängliga poäng kommer du att få besked om detta. Reducera i så fall mängden i någon av rutorna för att gå vidare.

5. Din beställningslista kommer därefter att uppdateras med dina val.

  • Vill du ändra något val markerar du det i beställningslistan och klickar på den röda knappen för att ta bort beställningen.

6. Klicka på ”Lös in” när du är klar.

(OBS! Insticksprogrammet AdBlock kan i vissa fall göra att "Lös in"-knappen inte dyker upp, trots att du har angett mängd och kryssat i "Beställ"-rutan. Prova då att inaktivera tillägget så bör knappen dyka upp som den ska, och du kan gå vidare i din beställning.)

7. Om du har beställt postala lotter: Se till att dina uppgifter är korrekta innan du går vidare. Panel.se tar inte ansvar för lotter som inte kommer fram pga fel adress.

8. Till sist kommer du att få se en översikt av din beställning samt dina registrerade kontaktupplysningar. Om något inte stämmer, klicka på pilen till vänster för att gå tillbaka och ändra.

9. När du har kontrollerat din beställning klickar du på ”Bekräfta order” för att slutföra beställningen. Trisslotter skickas normalt ut en gång i veckan, beroende på när du beställer kan det därför vara en viss väntetid på dessa.